”Hvorfor” er nøglen til succes
Utraditionel virksomhedsledelse og salg vil være omdrejningspunktet ved en ny type businessevent ved navn Inspire Action Aarhus
Inspiration og nytænkning er grundstenene ved en ny type businessevent. Formålet er at motivere iværksættere og virksomheder til at handle trods krisen og grave dybt i selverkendelsen for at finde modet til at tænke utraditionelt. Det danske erhvervsliv skal udfordres i sin vanetænkning, og virksomhederne skal inspireres til at tale om værdi frem for produkt. Inspireret af Simon Sinek, der en af salgsverdenens største kommunikationsguruer, har en sammenslutning af østjyske erhvervsfolk valgt at gå forrest i kampen mod den deprimerende krisesnak og stiftet nonprofit-foreningen Inspire Action Denmark. Thomas B. Hansen fra The Fat Studio og medstifter af foreningen fortæller, at foreningens mål er at give erhvervslivet mulighed for at blive inspireret, motiveret og udfordret.
Et glimt af mening i galskaben
- I disse krisetider skal der være et glimt af mening i galskaben. Hvis man som erhvervsdrivende konstant oplever modgang, kan det være svært at finde ressourcer til at tænke og handle anderledes. Eventen skal ses som en ekstraordinær og udefrakommende mulighed for at se tingene fra nye vinkler og blive motivere til at handle på situationen, forklarer Thomas B. Hansen. Denne udfordring kræver forretningsmæssig nytænkning, og derfor er det første arrangements absolutte hovedtaler Simon Sinek inviteret med for at vende opfattelsen af traditionel virksomhedsledelse på hovedet. Simon Sineks mantra er simpel: ”Vi skal spørge os selv, hvorfor vi driver forretning, og ikke hvad og hvordan vi producerer i vores virksomhed. Afklaringen af dette ”hvorfor” er det centrale omdrejningspunkt og en afgørende faktor for en succesfuld forretning”.
Den bagvedliggende drivkraft
- Ved man, hvad der inspirerer og motiverer én, og er man i stand til at formidle denne bagvedliggende drivkraft videre til sine ansatte og kunder, så har det ifølge Simon Sinek afgørende betydning for virksomheden som helhed. Folk køber i højere grad ting, de kan føle eller fornemme lidenskaben bag, slutter Thomas B. Hansen. Simon Sinek illustrerer dette kommunikationsmønster ud fra ”The Golden Circle”, som han har udviklet på baggrund af studier af succesfulde virksomheder i hele verden.
Inspire Action Denmark afholder sin første businessevent den 29. januar 2013 i Aarhus.
Januar 2013
|
|
Simon Sinek – en af salgsverdenens største kommunikationsguruer.
|