dot_animation
19.3.2024
11:27

Opsamler idéerne i Produktforum 

Dansk Mink Papir A/S ping-pong’er hele tiden med minkavlerne om, hvad deres behov er 

- Vi udvikler hurtigt, søger hele tiden noget, andre ikke kan levere, går forrest med kvalitet og produktegenskaber. Derfor er vi konstant på jagt efter nye idéer og er ude hos minkavlerne for at se, i hvilken retning tendensen går. De input, vi får, sendes direkte i vores Produktforum, og derfra er der ikke lang vej til nylanceringer.  

Det siger Thomas Hedegaard, udviklingsdirektør hos Dansk Mink Papir A/S. Og han fortsætter: 

- Produktforum er sammensat af et udsnit af alle medarbejdere og alle afdelinger i virksomheden. Her opsamler vi idéerne og vurderer dem, og fordi Produktforum er så bredt sammensat, kommer vi hele vejen rundt om den enkelte idé. Vi har et godt samarbejde med vores kunder, minkavlerne. Dels besøger vi dem for at få idéer, inspiration og skæld ud, hvis vi kunne have gjort noget bedre – det ved de bedst, for det er dem, som bruger vores produkter. Og dels kører vi ofte forsøg på udvalgte testfarme og ping-pong’er med dem om, hvad deres behov er.  

Hurtigt ud og teste 

Thomas Hedegaard pointerer, at man lægger vægt på at komme hurtigt ud og få testet nyhederne. 

- Derfor laver vi ikke tingene alt for forkromet første gang, men har en meget praktisk tilgang til det hele. Ofte tager vi prototyper med på messer for at få dem prøvet af med det samme og få kritik med hjem. Det gjorde vi eksempelvis med vores nye vandstryger til FIX-2 konceptet, FIX-Blue Water, og vi kom hjem med 20 ordrer. Derefter gik det stærkt – en 0-serie blev produceret og testet. To måneder efter var der ”udsolgt”, og vi havde 26 vandstrygere færdigproduceret og klar til levering ude hos kunderne, siger han.  

Svær at kopiere 

Et element i produktudviklingen er den hårde kamp mod konkurrenter, som kopierer virksomhedens produkter og nyudviklinger. 

- Da vi lancerede en ny plastpose, brugte vi en ny blanding af plast. Den var designet på en måde, som gjorde den svær at kopiere, fortæller Thomas Hedegaard. 

Noget, man også har for øje i Produktforum, er tendensen til, at pelserier bliver større og større. Ligesom inden for landbrug og slagterier vinder store enheder mere og mere indpas.

Januar 2012

 

 

Udviklingsdirektør Thomas Hedegaard (t.v.) sammen med salgsdirektør i Dansk Mink Papir A/S, Henrik Palsgaard.


fix-2tail_action.jpg 404x663 399

Dansk Mink Papir A/S er konstant på jagt efter nye idéer og er ude hos minkavlerne for at se, i hvilken retning tendensen går. 

Støt MagasinetInnovation.dk med en donation - klik her.

Læs også: