Gymnasier vil styrke unges innovative kompetencerPå tre år er 22 gymnasier i hovedstadsregionen nået langt i udviklingen af det innovative gymnasium og har udviklet nye læringsmetoder22 gymnasier i Region Hovedstaden har taget udfordringen om Danmarks fremtid op og har gennem de sidste tre år udviklet læringsmetoder til at styrke unges innovative kompetencer. Resultaterne af projekt ”Innovationskraft og entreprenørskab på gymnasier i Region Hovedstaden” blev præsenteret ved en såkaldt Innovationsfernisering på Ørestad Gymnasium den 1. marts 2012. Her kunne man opleve, hvad gymnasieeleverne på de 22 gymnasier udsættes for, når gymnasielærere tænker nyt, innovativt og kreativt i deres undervisning – alt sammen for at styrke elevernes innovative kompetencer. Viden og innovation er vejen til vækstRegion Hovedstaden har støttet projektet, og regionsrådsmedlem og formand for Region Hovedstadens Udvalg for fremtidens uddannelse og forskning, Marianne Stendell (S), siger: Rektorer: Mere innovation i gymnasietBaseret på bl.a. 64 innovationsforsøg, kompetenceudvikling af 250 lærere, to vidensmesser og en kæmpe solutioncamp for eleverne anbefaler rektorerne fra de involverede gymnasier, at innovative kompetencer bliver en del af de kompetencer, som eleverne tilegner sig i alle de gymnasiale uddannelser. Og at der igangsættes et omfattende udviklingsprogram med åbenhed over for radikale forsøgsprojekter. |
Et kig inden for ved Innovationsferniseringen på Ørestad Gymnasium, hvor resultaterne af projekt "Innovationskraft og entreprenørskab på gymnasier i Region Hovedstaden" blev præsenteret. Se flere billeder herunder.
|